2015. május 11., hétfő

Autók a fény felé, és a láthatón túli



Átváltozás, Jókai utca 2018 | olaj-vászon 80x80cm | Osgyányi Sára |
A Jókai utcában sétáltam hazafelé, és átéltem, hogy az utca és benne minden kő, beton, tábla, szélvédő, lámpa, kerék, vakolatos klasszicista palota, járókelő és én, aki járok-kelek, hirtelen itt átváltozik, lezuhan rólunk az anyagi létezés, mint egy nehéz ponyva, és láthatóvá válik az igazi minőségünk, a megfoghatatlan szerkezetű, energiaszálakkal kirajzolt magasabb, boldog struktúránk.


Köszönöm, hogy vársz 2019 | olaj-vászon 120x80cm |

Egy napfényes februári szabadnapunkon sétáltunk a közelben a Nyugatinál, fotózgattunk, árnyékokat vadásztunk és ellenfényes figurákat. Gyuri szokásos türelemmel segítőkészséggel várta amíg lestem, és kattintgattam az alakok megfelelő lépteit a fényes aszfalton....


Létrás autó a fény felé 2015 olaj-vászon 80x60
Ablakunkból fotózva a Szondi utcán a körút felé 


Átkelés a szabadság hídon 2011 olaj-vászon 105x130


Lombok, lámpák a Margit híd felé 2015 -olaj-vászon 80x80


Amikor nem valami gondolatillusztráló szándék vezérel, akkor nekem csak az út meg az út a témám. Belső látomásokat festek az útról. A víz is út, valahova visz. A városi út, a sín szintén.


Autók a fény felé, Király u. Csengery u. 2015 - olaj-vászon 50x70


Ez a Wesselényi utca. Számomra különleges hely, ha végignézek a két vége felé látom, hogy kicsit erre-arra görbül és valahogy mindig tele van fénnyel.

"És kiűzé az embert" Móz.I.3,24. 2014 - olaj-vászon 80x60
Az ablakunkból kinéztem a fényre, a Vörösmarty utcára a nagy objektívvel, amit Gyuri adott, és azt éreztem, hogy olyan kint a világ, lent az utca, mint a paradicsomból való kiűzetéskor, végtelen kontrasztok feszülnek, már nem is utca, hanem valami láthatón túli kinyilatkoztatás, úgy ömlik a fény,...és megszólalt az elmémben egy hang, elindult és hallottam magamban Mózes Teremtés könyvének szavait: "És kiűzé az embert, és oda helyezteté az Éden kertjének keleti oldala felől a Kerúbokat és a villogó pallos lángját, hogy őrizzék az élet fájának útját.... és, megint éreztem, hogy a valóság a láthatón túl van, a látható dolgok csak szegényes leképeződései a végtelenül gyönyörű, bonyolult rendnek, ami a világ szilárd és kérlelhetetlen valódi struktúrája, ....és hogy ma is az van minden nap, mint akkor, ott a teremtéskor, ma is teremtődik a világ, és ugyanúgy itt van a férfi, a nő a feladattal és a föld még nem paradicsom, rettenetes, de nem paradicsom, akkor se ha épp katartikusan szép, akkor se ha ennyire mindent belead, és szórja a fényt az aszfalt....

Wesselényi utca, felső vezeték 2015 - olaj-vászon 60x80



Autók a fény felé a Ferenciek terénél  2015  -  olaj-vászon  60x60