2013. szeptember 23., hétfő

Sok egyszerű,szemlélődő képeimből pár, 78-as troli a Lövölde tér felől és s fluo-pigment

Egyszerű szemlélődésen alapuló témáim. Ezekből festek a legtöbbet. Tele van vele a műterem, a honlapom és a fejem. 


Lombfelhők az Alkotmány utcában  2014 olaj-vászon 40x40



 A Nyugati felett  2014  -  olaj-vászon  80x110 
Sétálgattunk a férjemmel egy délután a Ferdinánd hídon. Ő szeret fotózni ilyen helyeken, én meg  ott lelkesedek mellette a különböző téma- kivágásokért, kompozíciókért...

Budapest, Vámház krt. Szabadság híd  2014 olaj-vászon 80x100
Itt lemondtam a rikító színekről, mert megérintett a fakóság szépsége. Kellenek nekem a szórt fényes szürke napok is 

78-as troli a Lövölde tér felől  2014 olaj- vászon 80x80
 A kép víziója a föld alatti háztartási és festék boltban kezdődött az Izabella utcában. Az egyik eladóval ruha és falfestékekről beszélgettem már mélyebben, mivel ott lent megáll az idő, amikor egyszer csak eltűnt, hátrament a pince helységben és előhozott egy befőttesüveg nagyságú dobozt, kinyitotta, és megláttam benne az alján azt a végzetes szívszorító fluo-narancs pigmentet. Éreztem, hogy el vagyok veszve. Utoljára ilyet a Képzőművészeti Egyetem alagsorában, Kiss Imre festékkeverő műhelyében éreztem, amikor anyagosztáskor belenézhettem a kadmium sárga nagy, pigmentes papír zsákba. A fluo-narancs élmény egy hangon szólalt meg bennem a forró lemenő napfényes Király utca látványával.  


                                Pihenő mozdonyok  2013  -  olaj-vászon  60x80   Bácskai András fotós egyik éjszakai  képe volt a kiindulás, az előtérben a síneket meghosszabbítottam hogy beálljon a képi egyensúly ebben a merően más színvilágban és hozzáképzelt napszakban. 


Wesselényi utcai forgalom  2013  -  olaj-vászon-festőceruza  100x80
Gyurkával sétálgattunk eső előtt a Soós kereskedés felé, ahol ő objektíveket vadászik, én meg útközben látványokat.



Zöld lámpák a Ferenciek terénél  2013  -  olaj-vászon  80x80





72-es troli a Podmaniczky utcában 2012 olaj-vászon 80x80 
Ez itt van a közelünkben, a Nyugatinál


73-as troli a Szondi utcában 2012 olaj-vászon 80x80
Az ablakunk alatt forduló trolit most nem felülről, hanem szemből néztem meg